Heel Nepal blijkt voor Argentinie te zijn.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Thijn Eldijk - WaarBenJij.nu Heel Nepal blijkt voor Argentinie te zijn.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Thijn Eldijk - WaarBenJij.nu

Heel Nepal blijkt voor Argentinie te zijn....

Door: Thijn van Eldijk

Blijf op de hoogte en volg Thijn

10 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!

De afgelopen dagen heb ik weer een hele hoop meegemaakt. Morgen en overmorgen (vrijdag en zaterdag dus) ga ik naar het Chitwan National Park!! Chitwan is in het zuiden van Nepal tegen de grens met India, en het is eigenlijk gewoon een soort tropisch regenwoud. Het ligt net uit de bergen, en krijgt daardoor enorm veel neerslag en temperaturen van 40 graden of hoger. Jullie begrijpen dus wel dat ik vannochtend maar even wat kleren heb gewassen... Dat doe je hier trouwens lekker basic met wat emmertjes en wasmiddel, en tussendoor moet je bij het drogen ook uitkijken dat er niet ineens een moesonbui over je dak komt. (dat gebeurde net namelijk tijdens het schrijven van dit blog...)

Maargoed, ik dwaal een beetje af. Gisteren zijn we met een groepje naar de Monkey Tempel geweest! Dat is een grote tempel met Stuppa die bovenop een heuvel ligt, en zijn naam overigens meer dan eer aandoet want er zijn ontiegelijk veel apen! Maar je krijgt al dat moois natuurlijk niet helemaal voor niks, want dingen die op een heuvel liggen moeten natuurlijk op een of andere manier bereikt worden... Je raad het al, vele treden werden in de brandende zon getrotseerd om het paradijsje bovenaan te mogen aanschouwen. Maar dan heb je ook wat! Bovenaan kon je fantastisch over de stad uitkijken, was de temperatuur door een briesje wat beter uit te houden, en de tempel en stupa waren prachtig en enorm kleurrijk!

Na ietswat afgezet te zijn op mijn eerste souvernir, hoort erbij denk ik, gingen we Thamel in. Dit is een stadsregio in Kathmandu met enorm veel winkels, cafe’s maar als allerbelangrijkste restaurants met westers eten!!! Na drie dagen rijst met curry voor zowel lunch als diner kon ik mijn geluk niet op toen ik het bestelde mandje met kip met friet en een biertje erbij geserveerd kreeg! ‘S avonds zijn we nog naar een Bollywood film geweest, welke ondanks het feit dat ik geen bal van dat Hindi versta toch wel erg leuk was! En daarna begon de lijdensweg....

Want ja, als Nederlander zijnde moet je natuurlijk wel de halve finale Nederland-Argentinie live zien. Ook als dat pas om 01:45 ’s nachts begint, en als klap op de vuurpijl heel Nepal voor Argentinie blijkt te zijn. De penalties en nederlaag kwamen dan ook hard aan, vooral omdat het inmiddels rond half 5 was en de haan begon te kraaien zodra ik in bed lag. Oftewel, vanmorgen was ik wat brakjes...

Maargoed, ‘s avonds een vent sochtends een vent natuurlijk! Want vanmorgen stond Nepalees dansen op het programma! Zonder ontbijt, ik had mij immers verslapen (min of meer bewust), deden we allerlei pasjes die een wat verveeld ogende aziaat ons voordeed.

Daarna gingen we naar de Bodnath stupa, een erg bekende stupa die hier lopend zo’n kwartiertje vandaan is. Het was er heel erg mooi en opnieuw zeer kleurrijk, hoewel we niet zo heel lang konden blijven. Op de terugweg kocht een mede-vrijwilliger een flesje water en wat koekjes voor een klein straatjongetje dat bijna aan onze kleren ging hangen, hij was denk ik zo’ n 6 a 7 jaar ofzo... Naja je raad het al, binnen de kortste keren waren er 10 kinderen om ons heen, en zijn we dus maar snel terug gegaan. Achteraf maar goed ook, want als je dacht dat het in Nederland hard regende heb je het hier nog niet meegemaakt! Onderweg naar de film gister, en nu weer, komt er een partij water naar beneden van heb ik jou daar... Alle straten en wegen verandere binnen zo’ n 3 minuten in stromen van rivierformaat, geen grap, en iedere Aziaat staat onder winkeltjes te schuilen enzo... Maargoed, in Chitwan schijnt het allemaal nog veel erger te zijn, dus komend weekend belooft weer een hoop!

Groeten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijn

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 8474

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Nepal 2014

Landen bezocht: